Het avontuur gaat beginnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Justa Hornstra - WaarBenJij.nu Het avontuur gaat beginnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Justa Hornstra - WaarBenJij.nu

Het avontuur gaat beginnen

Door: Justa

Blijf op de hoogte en volg Justa

07 Mei 2012 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

242 pillen, elf vaccinaties gehad en nog twee te gaan…
De Suriname belevenissen zijn alweer twee jaar geleden, daarom is het tijd voor een nieuw avontuur.

Dit maal niet als stagiaire, maar als nieuwbakken verpleegkundige. De vacatures liggen in deze crisistijd niet voor oprapen in Nederland. Daarom zoek ik het avontuur, en de werkervaring, ergens anders. En wel in Gambia. Ergens midden in de rimboe staat een ziekenhuisje waar ze me graag willen hebben, een 'foreign nurse'.

Via de stichting Gambia Aid Foundation (GAF) heb ik contact met iemand in Gambia. De stichting heeft twee ziekenhuizen gebouwd en zijn met een derde bezig. In het plaatsje Brikama is een aanbouw gebouwd bij een bestaand ziekenhuis voor Bevalling en Nazorg. In Jappeni is een compleet nieuw ziekenhuis gebouwd met zonnecellen, accu’s en een watertoren. Het derde ziekenhuis komt hier op een steenworp afstand ook en deze zal voornamelijk zijn voor mensen met lichamelijke en/of psychische beperkingen.

Hoewel de moedertaal Engels is, is de communicatie niet altijd vlekkeloos. Dus ondanks dat ik meerdere keren contact heb gehad, is het voor mij nog een grote verassing hoe het er echt zal zijn en hoe mijn werkzaamheden eruit zullen zien.

Zaterdag 2 juni zal het grote avontuur beginnen. De koffers zijn nog niet gepakt maar de inpakstress zal gauw beginnen.
Via deze weg zal ik jullie weer proberen op de hoogte te houden van alles wat ik beleef, als er internet is dan ;-)

Veel leesplezier gewenst!

Liefs
Justa

  • 07 Mei 2012 - 10:59

    Juuth:

    Spannend Jus! Gaaf dat je weer op pad gaat!!

    xx

  • 07 Mei 2012 - 11:06

    Seraya:

    JAAAAAA!! Goede reis alvast!
    Succes met de voorbereidingen!


  • 07 Mei 2012 - 12:24

    Joop Rispens:

    Veel succes met voorbereiden.
    Petje af voor het aangaan van deze uitdaging.

  • 07 Mei 2012 - 14:49

    Manon:

    Echt super dat je het avontuur aangaat! RESPECT!

    Ik wens je alvast heel veel plezier en werkervaring daar :)

    xxx

  • 07 Mei 2012 - 16:00

    Willine:

    Hé stoer Justa! Heel veel succes en plezier daar! Liefs!

  • 07 Mei 2012 - 19:59

    Ellen:

    Hoi Justa, wat stoer weer dat je dit gaat doen. Marije had het al verteld, leuk joh! Heel veel plezier, lekker genieten en ik lees graag je verhalen.
    Liefs Ellen

  • 08 Mei 2012 - 10:17

    Nienke:

    Justa, avontuurlijke tante :) Leuk hoor!! En ook goed voor je ervaring, altijd handig een beetje wegwijs in andere culturen.
    Enjoy enneeh succes met inpakken ;)

    xx

  • 14 Mei 2012 - 07:35

    Wilma:

    Justa! Heel leuk dat je een waarbenjij.nu hebt aangemaakt, ik ga je volgen! Veel sterkte met de inpakstress, maar ik zal je in de tussentijd vast nog wel zien! liefs

  • 15 Mei 2012 - 11:41

    Wendy Vrieling:

    Justa, ik wens je heel veel geluk en succes met je geweldige avontuur. Veel ervaring zul je er vast opdoen, dit blijft je je hele leven een geweldige herinnering. Super dat je het doet. Veel geluk, Justa, ik blijf je verhalen volgen.

  • 31 Mei 2012 - 19:05

    Gea:

    hallo jus,
    nog 2 nachies.. oei! xxx

  • 01 Juni 2012 - 21:03

    Ma:

    Goede reis en veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Gambia avontuur

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2013

Kerstcadeautje

21 December 2012

Laatste loodjes

17 November 2012

Groeten uit de rimboe

15 Oktober 2012

Suspected lunatic

17 September 2012

Things are getting worse, please send chocolate
Justa

Actief sinds 03 Mei 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 16966

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 17 Februari 2015

Cycle4Girls

02 Juni 2012 - 22 December 2012

Gambia avontuur

26 Maart 2010 - 04 Augustus 2010

Stage in Suriname

Landen bezocht: